YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Müdür : Ümit Murat KURUM
İrtibat: 02868873052 Dahili: 126
mail: yaziisleri@gokceada.bel.tr
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
- Meclis
- Encümen
- Evlendirme
- Yazı İşleri (Gelen giden evraklar)
- İdare Amirliği
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
İdari işlemlerin yasalara bağlı olarak düzenlenmesi ve takip edilmesini sağlamak.
GÖREV TANIMI
Belediye Meclisi ile İlgili Görevleri:
- Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğine uygun olarak gereken işleri yapmak.
- Belediye birimlerinden mevzuata uygun olarak gelen teklifleri Belediye Meclisinde görüşülüp bir karar alınmak üzere Başkanlık Makamından havale edilen konuları gündem maddesi olarak Belediye Başkanının emirleri doğrultusunda hazırlayıp Meclis Başkanlığına sunmak.
- Meclis gündeminin ilanı ve tüm Meclis üyelerine en az üç gün önceden duyurulmasını sağlamak.
- Belediye Yayın Memurluğuna en az üç gün önce göndermek.
- Belediye Meclisinde alınan kararlar yazılı hale getirilerek Belediye Başkanı ve katip üyelere imzalatmak.
- Belediye Meclisinde alınan kararları 7 gün içinde Kaymakamlık Makamına göndermek.
- Belediye Meclisince alınan gerekli mercilerin onayından sonra ilgili birimlere iletmek.
- Meclis çalışmalarını düzenleyen tutanak ve karar özetlerini Belediye Başkanı ve katip üyelere imzalatarak ayrı bir dosyada saklamak, incelemeye hazır bulundurmak.
- Meclis tarafından alınan kararların özetleri yayımlanmak üzere Belediye Yayın Memurluğuna göndermek.
- Bir önceki Meclis oturumunda alınan kararların bir sonraki mecliste Belediye Meclis üyelerine imza karşılığı tebliğ etmek.
- Meclis üyelerinin Meclise devamlılığını belirlemek üzere Meclis Başkanlığınca tutulan devam cetvelini saklamak.
- Meclis üyelerine meclis devam cetveli, komisyonlardaki çalışma gün sayısına göre puantaj hazırlamak.
- Belediye Meclis üyelerinin mal beyanlarının 3628 sayılı Mal Bildirimi Kanununa göre alınması, gizlenmesi ve ilgili kurumlara gönderilmesini sağlamak.
- Belediye meclis kararlarından birer örneklerini sıra numarasına göre dosyalamak ve arşivlemek.
Belediye Encümeni İle İlgili Görevleri:
- Belediye birimlerinden mevzuata uygun olarak encümene girmek üzere teklif edilen evraklar Belediye Başkanından havaleli olarak gündeme alınır ve encümen toplantısından bir gün önce gündemi hazırlamak.
- Belediye Encümen gündemini Başkan ve üyelere sunmak.
- Belediye Encümeni karar defterini tutmak.
- Belediye Encümeni kararlarından imzalı birer örneklerini sıra numarasına göre bir dosyada saklamak ve kontrole hazır bulundurmak.
- Belediye Encümeni kararlarından yeterli miktarda çoğalmak ve ilgililerine tebliğ etmek.
- Belediye Encümenine sunulan tekliflerini her birine yazılmış olan kararı ekleyerek ayrı bir dosyada saklamak.
- İvedi hallerde Belediye Başkanının ve ilgili birimlerden Başkanlık onayı alınarak İvedi kaydını koyduğu evrakı gündem dışı olarak o günkü gündeme almak.
- Gündemde görüşülen konuları gündemdeki sırasına göre Encümen karar defterine yazmak
- Karar defterini tüm encümen üyelerine imzalatmak.
- Encümen üyelerine Encümen huzur haklarını yazarak ilgili birime ödenmesi yapılmak üzere havale etmek.
Evlendirme Memurluğu ile İlgili Görevler:
- İlgili mevzuat çerçevesinde, evlenmek isteyenlerin müracaatlarını kabul etmek.
- Evlenme dosyalarını hazırlamak, akdi yapmak.
- Aile cüzdanı düzenleyip vermek.
- Akdin Nüfus kütüğüne tescilini sağlamak.
- Evlenme kütük ve dosyalarını düzenli bir şekilde muhafaza etmek.
- İlgili mevzuat çerçevesinde kendisiyle ilgili diğer görevleri yapmak.
İdare Amirliği:
- Belediye Başkanlığına verilen genel nitelikteki teftiş ve denetleme raporlarının topluca sonuçlandırılmasını sağlamak.
- Belediye Başkanı’nın her türlü talimatını ilgililere iletmek ve sonuçlarını takip etmek.
- Belediye Başkanının emirleri doğrultusunda Belediye Birimleri çalışmalarının izlenmesi ve takibini yapmak.
- Belediye Başkanı’nın imzalaması, onaylaması gereken evrakların sunulması ve ilgili birimlere iletilmesini sağlamak
- Belediye Başkanı’nın, Belediye Meclisi, Belediye Encümeni ve Belediye hizmet birimleri arasındaki koordinasyonu sağlamak.
- Yazışmaları, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas Ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yapmak ve yapılmasını sağlamak.
- Günlü ve süreli evraka zamanında cevap vermek.
- Belediyeye gelen yazıların ilgili birimlere havalesini sağlamak. Belediyeden çıkan yazıların ilgili kurumlara gönderilmesini sağlamak.
- Resmi ve özel şahıslardan gelen yazıların kaydının yapılmasını sağlamak.
- Kan anonsları, kayıp anonsları, özel ilan anonslarının yapılmasını sağlamak.
- Kentte bulunan kurum, kuruluş ve sivil toplum örgütlerinin etkinliklerinde gereksinim duyulan taleplere olanaklar ölçüsünde cevap vermek.
- Gelen giden evrak kayıtlarını ayrı ayrı elektronik ortamda tutmak.
- Gelen giden gizil evrak kayıtlarını tutmak.
- Belediyeye ait tüm hizmet binalarının bakım, onarım ve temizliğinin yapılmasını sağlamak.